Яндекс.Метрика

Підсилювач на STK402-020 … STK402-120

Сьогодні хотілося б вам розповісти про підсилювач  який, на мою думку, є відмінним рішенням по співвідношенню ціна-потужність-якість.

І так, в головній ролі в нас сьогодні мікросхема серії STK.

Мікросхеми stk — гібридні мікросхеми які виконані на безкорпусних транзисторах по товстоплівковiй технології та лазерної підгонки номіналів всіх опорів.

Я, як і досить велика кількість радіоаматорів вважаю ці підсилювачі, одним з кращих і якi обходять за якістю звучання всі  відомі TDA і LM.

Звичайно можна згадати і лампові підсилювачі але це досить розмита тема та й до того ж сьогодні вже стає не просто знайти  лампи і трансформатори, а якщо і вдається то ціни на подібні експонати не найнижчі.

Ну що стосується мікросхем, так вони тільки набирають оборот і, знайти необхідні деталі обвьязки до них не складає ніяких труднощів.

Якщо копнути вглиб промисловості і розглянути спектр мікросхем які встановлюють на свої звуковідтворюючі пристрої більшість фірм то можна побачити цікаву тенденцію, наприклад якщо розглянути практично будь-яку акустичну систему бюджетного рівня (1000-2000 руб.) То в кращому випадку ви там знайдете tda7294 або tda2050 .

Виробники вдаються до подібних рішенням тому   що мікросхеми цього ряду не прискіпливі до харчування, їм потрібно вкрай мала кількість зовнішньої обвьязки (резисторів, конденсаторів, котушок), а часом і не вимагають взагалі.

Якщо ж спробувати розглянути вже більш дорогі та якісні АС то в більшості випадків можна побачити або транзисторні підсилювачі, або ті самі STK.
У цій статті ми розглянемо мікросхему STK402-120S одним з достоїнств лінійки «STK402-020 … STK402-120» є те, що кожна з цих мікросхеми має абсолютно однакову обвьязку, а останнє значення (.. 120) позначає максимальну потужність яку ця мікросхема здатна надати (120W). А значить кожен зможе вибрати ту потужність, яка потрібна саме йому, а якщо вона перестане його влаштовувати буде досить замінити тільки мікросхему на більш високий наминав ну і в деяких випадках і силовий трансформатор на більш високу напругу.
І так думаю варто переходити до практики і почнемо ми з параметрів всього модельного ряду:

967-1

І характеристики саме нашого підсилювача:

967-2

Після оголошення всіх характеристик думаю можна перейти до складання.

І збірку як належно ми почнемо з харчування. Тут використовується система двополярного живлення або як його ще називають харчування з середньою точкою. Ось схема нашого блоку живлення:

967-3

У блоках харчування подібного типу є і мінус і плюс і земля (корпус).

Напруга вказана в параметрах а саме + -39 В це  напруга яка має бути між плюсом мінусом і землею тобто між плюсом і мінусом повинно бути 78 В.
Потім розглянемо схему самого підсилювача:

967-4

Вихідні резистори на 0,22 Ом і 4,7 Ом повинні мати потужність мінімум 2 Вт інші можна взяти по 0,25 Вт.

Так само максимальна напруга електролітичних конденсаторів на 100 і 10 Мкф повинно бути вище напруги живлення.
Ну тепер думаю можна перейти до складання.

Мені частково пощастило і в руки потрапив старий музичний центр з якого і була запозичена чимала частина деталей.
Знову таки почнемо з блоку живлення.

Це і була основна частина яку я запозичив.

967-5

Трансформатор видавав + — 50 але це цілком входить в допустимі параметри нашої мікросхеми.

Виникла лише одна проблема .. З причини того що згладжують конденсатори знаходилися на іншій платі їх довелося випоювати і виготовляти власну плату:

967-6

Далі варто взятися за сам підсилювач, на увазі того що елементів занадто багато про навісний монтаж  (як у випадку з TDA) не може йти й мови.

І так от фотографії збірки підсилювача:

967-7
967-8
967-9
967-10
967-11

Ось підсумкова фотографія, щоб не виникло питань відразу скажу що велика частина полярних конденсаторів в даному випадку в таких же корпусах як і резистори.

До всього іншого на цій фотографії не дістає двох вихідних резисторів на 4,7 Ом.
На цьому велика частина роботи підійшла до кінця, залишилося лише прибрати всі компоненти в корпус і закріпити мікросхему на радіатор.
У моєму випадку я вирішив скористатися все тим же корпусом від музичного центру.

967-12
967-13
967-14
967-15
967-16

Якщо вся схема була спаяна вірно і подано вірне харчування то підсилювач запрацює відразу без всяких налаштувань.

І в результаті ми отримаем досить якісний підсилювач який цілком може задовольнити потребу в потужному і якісному звуці.

Думаю багато як і я після використання підсилювачів на STK навряд чи вже повернуться до TDA або LM.

Дивись ще:

Оставить комментарий

Вы должны авторизоваться для отправки комментария.